Ekonomi

Instacart 3. çeyrek gelirinde yıllık bazda %14 artış görüyor, 4. çeyrekte büyüme öngörüyor

Instacart (NASDAQ: ARABA ), ilk halka arzının (IPO) ardından, üçüncü çeyrek gelirlerinde bir önceki yıla göre %14 artışla 764 milyon $’a ulaşarak Street’teki konsensüsleri geride bıraktı. Şirketin Brüt İşlem Değeri (GTV) %6 artışla beklentilerin biraz üzerinde artarak 7,49 milyar dolara yükseldi. Şirketin 2,6 milyar dolarlık hisse bazlı tazminat gideri de dahil olmak üzere 2 milyar dolar kaybetmesine rağmen bu rakam beklenenden azdı.

Şirketin düzeltilmiş FAVÖK’ü %120 artışla 163 milyon $’a yükselerek konsensüsü aştı. Ancak alacak tahsilat zamanlamasındaki değişiklikler nedeniyle işletme nakit akışı 18 milyon dolar azalarak 111 milyon dolara geriledi. Süreç gelirleri %12 artışla 542 milyon dolara, reklam gelirleri ise %19 artışla 222 milyon dolara yükseldi.

Siparişler %4 artışla toplam 66,2 milyona ulaştı ve sipariş başına ortalama fiyat 113 dolar oldu. 2021’den önce katılan müşteriler için GTV yıldan yıla azaldı, ancak bu oran 2. çeyreğe göre daha yavaştı. Ekonomik zorlukları kabul etmesine rağmen CEO Fidji Simo, bir hissedar mektubunda Instacart’ın uzun vadeli beklentileri hakkındaki iyimserliğini dile getirdi.

İleriye dönük olarak Instacart, artan siparişler ve enflasyon düşerken büyüme nedeniyle 4. çeyrekte GTV’de %5-6 artış bekliyor. Düzeltilmiş FAVÖK’ün sezonluk reklam gelirlerindeki büyümenin etkisiyle 165 milyon ila 175 milyon dolar arasında olması bekleniyor. Şirket, tüm yıl GTV büyümesinin orta tek haneli rakamlarda olmasını ve düzeltilmiş FAVÖK’ün 2022’nin üç katı olmasını bekliyor.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haber-konak.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort