Ekonomi

İsviçre’nin saat ihracatında sürpriz artış

İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu Perşembe günü yaptığı açıklamada, satışların Nisan ayında yüzde 4,5 artışla 2,1 milyar İsviçre Frangı’na (2,3 milyar dolar) yükseldiğini kaydetti.

Söz konusu artış, bir önceki ay keskin bir düşüşün ardından geldi. Mart ayında yaşanan düşüşü tersine çeviren, İsviçre saatlerinin en büyük pazarı olan ABD’ye yapılan ihracattaki yüzde 11,6’lık artış rakamlara destek oldu. Sürpriz yükseliş, 2021’de pandemik karantinaların sona ermesinin ardından benzeri görülmemiş bir patlama yaşayan İsviçre saatlerine olan küresel talebin düştüğü bir dönemde gerçekleşti.

Öte yandan Japonya’ya yapılan sevkiyatlar yüzde 13,6 artarken, Çin’den gelen talep Nisan ayında durgun kaldı ve İsviçre saatlerinin ikinci büyük pazarına yapılan ihracat yüzde 7,5 geriledi.

Vontobel Analisti Jean-Philippe Bertschy, aylık verilerin “şaşırtıcı derecede güçlü” olduğunu söyleyerek Rolex, Patek Philippe ve Cartier gibi lüks markaların iyi bir performans gösterdiğine işaret etti. Bertschy, “Diğer markalar, özellikle alt segmentlerdekiler, Kovid sonrası aşırı bir dönemin ardından hâlâ sıfırlama modunda.” dedi.

Türkiye’nin saat ithalatı 2022’ye göre yüzde 34,3 arttı

Türkiye Nisan döneminde İsviçre saatleri için en büyük 20. pazar oldu. Türkiye’nin Nisan ayında İsviçre’den saat ithalatı bir önceki yıla göre yüzde 8,6 artışla 22,9 milyon frank (25,2 milyon dolar) oldu.

Ocak-Nisan dönemi itibariyle ise Türkiye’nin İsviçre’den yaptığı saat ithalatı 90,6 milyon frank (99,5 milyon dolar) oldu. 2024’te İsviçre’den saat ithalatı bir önceki yıla göre yüzde 4,9 arttı. 2022’ye göre ise artış yüzde 34,3 olarak kaydedildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu